Thursday, February 07, 2013

Pengajaran Seumur Hidupku....


(Beware of this LOGHAT)

Nie ceghita petang kemaghin….
Tak penah2 Naimi gatai2 nak buang sat cincin masa nak cuci muka sebelum amik ayaq semayang. Kemaghin… p buang sat sambil2 cuci muka dengan kawan.
Dua2 lah kami buka sat cincin nak cuci muka..
Jumlah CINCIN di buang atas sink tu adalah 4.
Naimi 2 (Cincin Kawin & Cincin Hubby bagi Masa BerCINTA),
 kawan pun 2 habaq hang.
Suma EMAS ok... TULEN!
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Lepas semayang, ngaji sat.. dekat sejam jugaklah atas sejadah.
Mai taim nak pakai tudung (sesi meLAWAkan diri), kawan kata…
Aik…mana cincin aku?
Ok.. sepantas & selaju kilat Naimi belek jaghi Naimi..teruih jeghit!!
Weh…CINCIN KITA KAT TOILET!!!!”
Dengan cepat2 Naimi saghung kepala dengan selendiang, belaghi deras ke TOILET
          (xheran dah oghang tengok ke dok)


Dalam hati DUP DAP DUP DAP
.
.
.
.
.
.

Sampai ja depan TOILET, tengok makcik cleaner dah letak tanda kuning, 
TOILET SEDANG DIBERSIHKAN.
Alamakkkkk…… MATI la….. (nak teriak kuat2….)
Macam2 dah duk pikiaq… seghibu satu macam tau dakk…
.
.
.
.
.

Tapikan.. ALLAH Maha Kaya.
REZEKI kami…CINCIN tu masih duk tang mana kami buang tadi.
ALHAMDULILLAH….. syukur Ya ALLAH.
Actually... dalam SEJAM, anything can happened!

Gambaq tak brapa nak kelia....amik pakai TAB ja kan....

P/S : Aku tak dapat bayangkan seandainya CINCIN-CINCIN tu hilang. Nauzubillah…
Lepas ni memang Naimi tamau tanggalkan CINCIN lagi kalu nak amik wuduk. Uhuhu.. (tak pasai2 kene beletiaq ngan Hubby tadi,lepas ceghita hal ni)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...